یه جور دیگه هم ممکنه
پیشرفت
برای پیشرفت از محدودیتهایی که دارید استقبال کنید. منابع محدود مجبورتان میکند باهر چه در اختیاردارید کاری انجام دهید، فقط باید جرأت داشته باشید و شروع کنید. این اجبار شما را خلاق میکند. بنابراین، قبل از اینکه برای هر چیزی آیه یاس بخوانید، ببینید با چیزهایی که در اختیاردارید چه کاری میتوانید انجام دهید.
باید برخی از چیزهای مورد علاقه خود را به نفع چیز بهتری قربانی کنید. بلندپروازی خود را به نصف برسانید. عالی بودن نصفه، بهتر از بیکفایتی کامل است. بنابراین کم کردن را شروع کنید. عالی شدن با کنار گذاشتن چیزهایی که صرفاً خوب به نظر میرسند شروع میشود.
بعد از شروع کار جدید، نیروهایی وجود دارند که شما را به جهات مختلف میکشانند. برخی کارها هستند که میتوانید آنها را انجام دهید، برخی را میخواهید انجام دهید و برخی را باید انجام دهید. کارهایی که باید انجام دهید نقطه کانونی شروع هستند. از خودتان بپرسید: اگر این قلم را نادیده بگیرم، آیا همچنان چیزی برای فروش باقی میماند؟ پس نقطه کانونی خود را پیدا کنید و همه انرژی خود را برای تبدیل آن به بهترین چیزی که میتوانید متمرکز کنید. تمام کارها به این بستگی دارد.
در ابتدای کار خود به جزئیات نپردازید. در این صورت وقت خود را برای تصمیماتی هدر میدهید که در هر صورت قابلتغییرند. اول اصل کار را انجام دهید سپس برای کامل شدن آن جزئیات را لحاظ کنید تا زیباتر شود.
تصویر کلی یعنی همان که در ابتدای کار باید نگران آن باشید.
وقتی در تصمیمگیریهای خود تعلل میکنید، آنها انباشته میشوند. به تصمیمگیریها متعهد باشید و منتظر راه حل تمام و کمال نمانید. تصمیم بگیرید و پیش بروید این رمز موفقیت شما خواهد بود. برای این کار باید به یک ریتم مناسبی از انتخاب کردن برسید. تصمیمگیری یک پیشرفت جدی است. شانس تصمیمگیری درست در امروز، به همان اندازه فردا است. تصمیم بگیرید، پیشرفت کنید و درحالیکه انگیزه و شتابدارید، همان موقع مسئله را حل کنید. این راز موفقیت شما خواهد بود. پس عجله کنید.
در کسبوکار به چیزهای واقعاً ضروری بچسبید. همه چیز را خلاصه کنید تا به مهمترین بخشها برسید. همه چیز بر کیفیت متمرکز است. اولین قدم کوتاه کردن آن است. راه درست این است که خلاف جهت مشکلات حرکت کنید و همه چیز را کاهش دهید.
هسته اصلی کسبوکار خود را نیز بر اساس چیزهایی بنا کنید که تغییر نمیکند. این آن چیزی است که باید روی آن سرمایهگذاری کنید. مورد اطمینان بودن، قیمت مناسب، کاربردی بودن، سرعت عمل، سادگی و سهولت از این موارد است. به یاد داشته باشید که همواره مدهای جدید به تدریج از بین می روند، درحالیکه که وقتی بر ویژگیهای دائمی متمرکز میشوید، با چیزی سروکار خواهید داشت که هیچگاه کهنه نمیشود.
نکته مهم این است که در کسبوکار، بسیاری از افراد به جای چیزهای واقعاً مهم درگیر ابزارها، فضای اداری، فوت و فنهای نرمافزاری و… میشوند. درحالیکه آنچه واقعاً مهم است این است که چگونه مشتری جذب کنید و پول درآورید.
این محتواست که اهمیت دارد.
هر چه شما محتوای ارزشمندتری تولید کنید به موفقیت و ثروت بیشتری دست خواهید یافت. این راز موفقیت است. وسیله، هرچه آموختهاید و توانایی دارید را مینوازد. آهنگ در انگشتان شماست.
وقتی چیزی را خلق میکنید، همیشه ایدهای جدیدی میگیرید و در کنار آن چیزهای دیگری میسازید. شما در کسبوکار نباید به یک محصول اکتفا کنید برای موفقیت و به دست آوردن ثروت و سود باید محصولات جانبی داشته باشید. ذهن هوشیار و خلاق، این محصولات را شناسایی میکند. تلاش خود را بکنید با تولید اولین محتوا ایدههای بیشتری به ذهنتان خواهد رسید دراینباره شک نکنید، فقط شروع کنید.
به خاطر چند کاری که هنوز تمام نکردید نیز کل کار را متوقف نکنید. میتوانید کارهای کوچک را بعداً انجام دهید. بعداً انجام دادن آنها حتی میتواند به معنای کامل تر کردن هم باشد. همین حالا محصول تولیدی خود را معرفی کنید. مشتری آن را قبول خواهد کرد. این رویکرد فهمانده که بهترین راه برای رسیدن به چنین موقعیت تکرار است. پس رویاپردازی را کنار بگذارید دوست ارزشمندم و به واقعیت بچسبید.
هر روز بهترین خود باشیم
سمیرا براهوئی